Kotlin Android Development (พื้นฐาน Kotlin)

Kotlin Android Development (พื้นฐาน Kotlin)

ภาษา Kotlin เป็นหนึ่งในภาษาที่ทาง Google ผลักดันให้เป็นภาษาหลักที่ใช้ในการพัฒนา Android application ทดแทนภาษา Java เดิมที่ใช้กันมายาวนาน  ภาษา Kotlin เป็นภาษาที่สองของโลก Android ใช้ทดแทนหรือควบคู่กับ Java ได้ 100% จึงถือเป็นอีกหนึ่งภาษาที่มีความสำคัญและนักพัฒนาแอนดรอยด์ทุกท่านควรเรียนรู้ไว้ เพื่อรองรับการพัฒนาแอพในอนาคตที่มีแนวโน้มจะใช้ภาษานี้เป็นภาษาหลัก

ในหลักสูตรนี้ผู้เข้าอบรมจะได้เรียนรู้ตั้งแต่พื้นฐานตัวภาษา Kotlin ความเข้ากันได้กับ Java ผ่านตัวอย่างและ workshop ให้ฝึกฝนเรียนรู้ได้มากมาย เพื่อให้สามารถนำไปต่อยอดพัฒนาแอพแอนดรอยด์ด้วยภาษา Kotlin ได้อย่างมั่นใจต่อไป

สาขากรุงเทพฯ (ลาดพร้าว)
  • ยังไม่มีรอบเปิดอบรม (ลงชื่อจองไว้ได้)
  • Build sophisticated Android Oreo Apps using Kotlin
  • Quickly master Kotlin Programming language
  • Become a Confident Kotlin and Android Developer who is hirable
  • Learn how professional android apps developers think and work
  • Learn how to design android apps
  • Build several amazing apps - Hands on
  • Publish your apps on Google Play
  • Build Sound Box app
  • And Learn much more by Building Real World Apps
  • นักเรียนนักศึกษา
  • ครู อาจารย์ วิทยากรที่สนใจ
  • นักวิชาการ นักไอที หรือผู้ดูและระบบ
  • ตลอดจนผู้สนใจทั่วไปในการพัฒนา Android app ด้วยภาาษา Kotlin
  • พื้นฐานการเขียนแอพ Android มาบ้าง
  • พื้นฐานการออกแบบแอพพลิเคชั่น
  • พื้นฐานการใช้งานฐานข้อมูล
  • พื้นฐานการใช้งานเว็บไซต์และการสืบค้นข้อมูล
  • 20 ชั่วโมง
  • ราคาปกติ 6,900 บาท / คน
  • โปรโมชั่นลด 10% เหลือ 6,210 บาท / คน
  • ราคาเหมาจ่าย (ผู้อบรมตั้งแต่ 10 คน) ตามแต่ตกลงกัน
  • ขอใบเสนอราคา

Section 1: Development Setup

  • Introduction
  • Install Java JDK – Windows / MacOS
  • Install IntelliJ IDEA – Windows PC / MacOS
  • Install Android Studio -Windows PC / MacOS
  • How to Import Kotlin Code / Resources into IntelliJ

Section 2: Introduction to Kotlin Programming Language

  • Write a Hello World program in Kotlin
  • How to Make Comments in Your Code
  • Variables
  • Variable type String
  • Variable type Int
  • Variable type - Double
  • Variable type Boolean
  • Variable type - Float
  • Char Variable Types
  • Difference between Var and Val Keywords
  • How to Read Input with readLine Method - App -Store Coversation

Section 3: Operations and Operators

  • Adding Numbers
  • Subtraction
  • Multiplying Numbers
  • Division
  • Remainder
  • Incrementing and Decrementing
  • How to Convert Between Data Types

Section 4: Conditional and Loop in Kotlin

  • Conditional operators (<,>, ==, !=, <=, >=)
  • If-else Statements and Conditional operators
  • Logical Operators (AND, OR, NOT)
  • When Expression
  • For Loop
  • While Loop
  • Do while Loop

Section 5: Introduction to Classes and Objects - Object Oriented Programming in Kotlin

  • Functions With Parameters
  • Functions Return Types
  • Functions - No return Type, No parameters
  • Variable Scope
  •  Introduction to Object Oriented Programming - OOP -
  • What's a Class?
  • Let's Create our First Class
  • Setters and Getters
  • Inheritance - Introduction
  • Inheritance
  • Overloading Constructors
  • Controlling Access to fields (Instance Variables - Properties)
  • Class Extension
  • Nested Classes
  • Inner Classes
  • Companion Object in Kotlin
  • Overloading Operators 

Section 6: Introduction to Android Studio and

  • Installing the Android Studio and Setup Kotlin and Run First App
  • Running UPDATED Android Studio - No Extension Needed
  • Android Studio Quick Tour
  • Android Studio Tour - File Structure, Manifest, Strings
  • App - What's My Name
  • String.xml, Manifest and Android Studio File

Section 7: Creating User Interface - TextViews, Buttons, EditTexts... and More UI Widgets

  • Android Toast and Context Class
  • extViews, EditText and Buttons - Enter Name and Show name
  • Enter Name and Show - Final
  • App - How Much You Weigh on Mars?
  • App - How Much You Weigh on Other Planets
  • CheckBoxes in Android
  • App- How Much You Weigh on ... Improved Version 2
  • App- How Much You Weigh on ... Improved Version 3 - Final

Section 8: Activities and Navigations

  • What's an Activity?
  • Activity lifecycle
  • Navigating from One Activity to Another
  • Passing Data between Activities
  • Passing data back to first Activity
  • App - Animals Bio - User Interface 

Section 9: Introduction to RecyclerViews - Advanced Android Widgets

  • Introduction to Listviews - Demo
  • How do Listviews Work? - Adpaters and Listviews
  • RecyclerView
  • dding Event Listeners to Each Row

Section 10: Storage in Android and Kotlin - Sharedpreferences, Database - Internal Storage

  • Shared Preferences
  • Introduction to Databases in Android - Kotlin - Sqlite
  • App - Chores - Demo
  • App - App - Chores - User Interface
  • App - Chores - Database handler Class
  • App - Chores - Add and Retrieve a Chore
  • App - Chores - Finalize CRUD Functions
  • App - Chores - Saving User Input to Database
  • App - Chores - Custom Listrow - User Inter face
  • App - Chores - Recycler Adapter
  • App - Chores - Showing Chores on Recycler Adapter
  • App - Chores - Adding Toolbar Add Button
  • App - Chores - Create Custom Popup
  • App - Chores - Saving Chore From Popup
  • App - Chores - Deleting Chore
  • App - Chores - Final Touches

Section 11: Connecting and Consuming JSON data from the Internet

  • ntroduction to HTTP Request and JSON and Networking in Android
  • What's an Android Library?
  • Volley String Request
  • Volley JSON ArrayRequest
  • Volley JSON ObjectRequest
  • App - Recipe Finder - Demo
  • App - Recipe Finder - User Interface
  • App - Recipe Finder -RecyclerAdapter
  • App - Recipe Finder - Parsing Recipies
  • App - Recipe Finder - Show Recipes on RecyclerVew

Section 12: Firebase - Cloud Based Application Development

  • Firebase - Introduction to Cloud Based Services - Setup
  • Firebase - Read Values from Fireabase Database
  • Firebase - Save Objects and Use Push
  • Firebase - Login User With Email and Password
  • Firebase - Create Account

Section 13: Drawing on the Screen - Custom Views in Android

  • Introduction to Drawing on Screen
  • Drawing Circles
  • Drawing Images - Bitmaps
  • Custom TextViews

Section 14: Build a Breathe App

  • User Interface Setup
  • Setup Animation Library
  • Setup Shared Preferences - Saving data on Device
  • Finalizing the App
  • Final Product - Breathe App
  • Build and deployed application to store
03/10/2020 18:08:28